شرکت انویدیا غول دنیای پردازنده‌های گرافیکی با پروژه هوش منصوعی GauGAN2 هر آنچه که شما می نویسید را به تصویر می کشاند.

این پروژه با کمک یاد گیری عمیق کلمات و عبارات تایپ شده شما را به تصویر می کشاند. این تصاویر تولید شده گاه دقیق و گاه بسیار دلهره آور و نامفهوم است.

هوش مصنوعی انویدیا

تصویر مفهومی تولیدشده از عبارت «Sunset on the beach» در الگوریتم GauGAN2 انویدیا

هوش مصنوعی انویدیا

تصویر مفهومی تولیدشده از عبارت «a dog in farm» در الگوریتم GauGAN2 انویدیا

هدف انویدیا از این پروژه این است که تصورات هنرمندان را با کمک هوش مصنوعی به تصاویر باکیفیت تبدیل کند. این شرکت می‌گوید: «کاربران به جای کشیدن تک ‌تک عناصر یک صحنه خیالی می‌توانند یک عبارت کوتاه را تایپ کنند تا المان‌های کلیدی و تم کلی تصویری مثل دامنه کوهستان برفی را ببینند. سپس می‌توان شخصی‌سازی‌های بیشتری را به تصویر اضافه کرد؛ مثلا ارتفاع کوهستان را بالاتر برد و چند درخت یا ابر به پیش‌زمینه اضافه کرد.»


انویدیا به توسعه و بهبود GauGAN ادامه خواهد داد و پروژه‌های مبتنی ‌بر هوش مصنوعی دیگری نیز در دست ساخت دارد. الگوریتم GauGAN2 با ۱۰ میلیون تصویر منظره به‌کمک ابررایانه سلین انویدیا، یکی از ده اَبَرکامپیوتر پرقدرت جهان‌، آموزش دیده است.


شما می ‌توانید به صفحه‌ ی  GauGAN2 بروید و خودتان با این پروژه کار کنید. دقت کنید پس از قبول‌ کردن شرایط و ضوابط در انتهای صفحه، در قسمت Input utilization، حتما تیک text را بزنید و برای نتیجه‌ی دقیق‌تر، تیک segmentation را بردارید. سپس، عبارت مد نظرتان را در نوار Input text تایپ و روی دکمه‌ی جهت راست (render output) کلیک کنید. حواستان باشد از فشردن دکمه‌ی اینتر خودداری کنید؛ چون نتایج جست‌وجو را ریست می‌کند.