Windows 10 May 2020 Update بروزرسانی نهایی مایکرسافت برای ویندوز 10 است که چند روزی می‌شود انتشار نسخه نهایی آن آغاز شده است. مایکروسافت این بار بیشتر از نسخه‌های قبلی نسخه جدید را در فاز آزمایش قرار داد تا یک بروزرسانی کم عیب و ایراد را به در اختیار کاربران ویندوز قرار دهد اما متاسفانه باز هم مثل نسخه‌های پیشین، شاهد یک بروزرسانی دردسرساز بوده‌ایم. سیستم آن دسته از کاربرانی که به حافظه‌های ذخیره سازی Intel Optane مجهزند با مشکلاتی مواجه شده و مایکروسافت توقف انتشار آپدیت جدید ویندوز 10 برای این کاربران را پیاده سازی خواهد کرد.

windows 10 may 2020 update blocked 1

به گزارش WindowsLatest، آپدیت May 2020 Update ویندوز 10 با سیستم‌های مجهز به Intel Optane ناسازگاری دارد و برای صاحبین این سخت افزارها دردسر ایجاد کرده است. این مشکل باعث می‌شود آپدیت جدید ویندوز 10 برای این دسته از سیستم‌ها نصب نشود اما با این وجود از طریق ابزار Windows Media Creation می‌توان نسخه جدید را نصب کرد. اما این کار به علت ناسازگاری ویندوز 10 با درایو Intel Optane موجب بروز مشکلاتی در سیستم کاربران می‌شود و این کاربران بعد از نصب، پیغام خطایی در مورد Intel Optane Memory Pinning دریافت می‌کنند.

61KuqHZ anL. AC SL1280

ایجاد وقفه در انتشار بروز رسانی Intel Optane

WindowsLatest راهکاری برای حل این مشکل ارائه داده است. کاربران باید با مراجعه به مسیر Control > Programs > Programs and Features افرونه Intel Optane Pinning Explorer Edition را حذف نصب کنند و سپس از قسمت Device Manager، بخش Intel Optane را غیر فعال، و سپس دوباره فعال و بعد سیستم را ریستارت کنند. در صورتی که این راه حل مشکل را حل نکرد، چاره‌ای جز بازگشت به نسخه‌های قبلی ویندوز نخواهید داشت. یا اینکه می‌توانید با مشکل عدم کارکرد صحیح درایو Intel Optane سیستم خود تا زمانی که مایکروسافت مشکل را رفع می‌کند کنار بیایید.

به احتمال زیاد با توجه به انتشار نسخه‌های آزمایشی متعدد از نسخه جدید ویندوز 10 که این مشکل در آنها وجود داشته، اعضای اینسایدر مسئله را به مایکروسافت گزارش داده‌اند، اما این کمپانی در صدد رفع این مشکل برنیامده و در نهایت نسخه نهایی با چنین ایرادی در دسترس عموم کاربران قرار گرفته است. به نظر مایکروسافت از این موضوع باخبر شده چرا که توقف انتشار آپدیت جدید ویندوز 10 برای سیستم‌های مجهز به Intel Optane از سوی کمپانی انجام شده است. صرف نظر از کوتاهی مایکروسافت، استراتژی انتشار کند بروزرسانی‌های بزرگ ویندوز باعث شده تعداد کمی از کاربران تحت تاثیر این مشکل و دیگر مشکلات آپدیت جدید ویندوز 10 قرار بگیرند.

منبع: مجله سخت افزار