موزه‌های مجازی چند وقتی است که در دنیا محبوب شده‌اند و با توجه به آغاز همه‌گیری ویروس کرونا رواج بیشتری پیدا کردند تا افراد بیشتری به محتوای آن‌ها دسترسی داشته باشند.

موزه مجازی اینتل (intel)

شرکت اینتل (intel) در توییتی اعلام کرد که موزه مجازی خود را راه اندازی کرده است. این موزه شامل تاریخ 50 ساله این شرکت است و کاربران میتوانند از هر مکانی که هستند نگاهی به دستاورد های شرکت اینتل (intel) طی نیم قرن داشته باشند.

مراجعان این موزه می ‌توانند با کلیک کردن در نقاط مختلف این محل جا به‌ جا شوند و با اسکرول، زوم را زیاد یا کم کنند. همچنین، اگر چیزی در داخل موزه توجه شما را جلب کرد، با کلیک روی نقاطی که از قبل تعیین شده، می‌توانید به اطلاعاتی شامل متن، ویدیو، مدل سه‌ بعدی و لینک‌هایی برای جزئیات بیشتر دسترسی پیدا کنید.

شما میتوانید از طریق این لینک وارد موزه مجازی اینتل (intel) شوید.

برای مثال، اگر به بخش طراحی تراشه بروید، می‌توانید یک ویدیوی چهار دقیقه‌ای و دو بند اطلاعات مختصر درباره فرآیند طراحی تراشه را پیدا کنید. در مجموع، این تجربه می‌توانست بهتر از حالت فعلی باشد، چرا که اینتل به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان فناوری‌های کامپیوتری در دنیا قادر به ارائه اطلاعات بسیار بیشتری بود. با این حال، موزه فعلی این شرکت بیشتر شبیه یک سی ‌دی مالتی مدیاست که در سال 2022 از طریق اینترنت در دسترس کاربران قرار گرفته است.