رئیس پلیس فتای خراسان‌شمالی در رابطه با شگرد جدید کلاهبرداری اینترنتی از طریق افتتاح حساب در کشورهای‌خارجی به کاربران هشدار داد. سرگرد سهیل خاکشور در این باره گفت: اخیراً افرادی کلاهبردار، با توجه به افزایش کاربران اینترنتی و همچنین بوجود آمدن راهکارهایی برای جعل و کلاهبرداری در فضای مجازی دست به کلاهبرداری می‌زنند.

وی گفت: در این شیوه، مجرمان پس از شناسایی قربانیان، ضمن انجام عملیات روانی برای ایجاد اعتماد اعلام می‌کنند که با افتتاح حساب در یک کشور خارجی با واسطه‌گری یکی از افراد مقیم این کشور، می‌توان پس از واریز وجه ریالی به حساب، ارز به واحد پولی آن کشور را دریافت کرد.

رئیس پلیس فتای خراسان‌شمالی تصریح‌کرد: کلاهبرداران در ادامه آدرس ایمیل واسطه را برای مکاتبات الکترونیک به قربانی ارائه می‌دهند و با این شیوه کلاهبرداری از طریق اتاق‌های گفتگوی اینترنتی انجام می‌گیرد، سپس کلاهبرداران با جلب‌نظر طعمه خود، پس از واریز وجه از سوی آنها به حساب مورد نظر بلافاصله وجه انتقالی را به حساب‌های مختلف منتقل و در نهایت با اشکال مختلفی وجوه‌نقد را از حساب خود خارج می‌کنند.

خاکشور از کاربران خواست از برقراری ارتباط با افراد ناشناسی که اینگونه پیشنهادهای فریبنده را ارائه می‌دهند خودداری کنند و نسبت به چنین روش‌های کسب درآمد که احتمال کلاهبرداری در آنها وجود دارد، حساس باشند و هرگونه اقدام مالی را با شناخت کافی نسبت به طرف معامله انجام دهند.