گوگل در سال گذشته میلادی میلیاردها لیتر آب برای دیتاسنترهای خود در سراسر جهان استفاده کرده است. این میزان آب برای خنک‌ کردن شمار بالای دیتاسنترهای این کمپانی مورد استفاده قرار گرفته است.از این میزان مصرف آب، 80 درصد آن مربوط به ایالات متحده آمریکا می‌شود و البته میزان مصرف آب دریا در آن لحاظ نشده است.
این گزارش از سوی خبرگزاری The Oregonian منتشر شده که میزان مصرف آب توسط دیتاسنتر گوگل در دالاس، اورگن را برملا می‌کند.

طبق این گزارش، گوگل در سال 2021 تنها در این منطقه 1.25 میلیارد لیتر آب مصرف کرده است. در پی دعواهای حقوقی، مقامات این منطقه وعده داده‌اند که این اطلاعات را در آینده در دسترس قرار دهند. این گزارش همچنین می‌گوید که مصرف این تأسیسات در 5 سال گذشته، تقریباً سه ‌برابر شده است. همچنین این دیتاسنتر گوگل، بیش از یک چهارم کل آب این منطقه را مصرف کرده است.

طبق ادعای رسمی گوگل، مصرف آب دیتاسنتر این شرکت معادل 29 زمین گلف در ایالات متحده است. باید به این موضوع اشاره کنیم که مقدار 15 میلیارد لیتر، شامل آب دریا نمی‌شود و گوگل برای خنک ‌کردن دیتاسنترهای خود از آب دریا هم استفاده می‌کند.

در حال حاضر بسیاری از مناطق که در آن‌ها دیتاسنترهای شرکت‌های مختلف قرار گرفته‌اند، با مشکلات مصرف آب توسط آن‌ها دست‌ و پنجه نرم می‌کنند.
بنابراین به‌ دنبال روش‌هایی برای کنترل میزان مصرف آب توسط این تأسیسات هستند.