پیشرفته ترین ربات به نام آمکا ” Ameca “

به تازگی ویدئویی از یک ربات انسان نما منتشر شده که برای اولین بار چشمان خود را به جهان می گشاید. حرکت این ربات انسان نما با نام آمکا ” Ameca ” تا حدی طبیعی است که میتواند شما را بسیار حیرت زده کند.

ربات ” Ameca ” ، ساخته شده شرکت Engineered art می باشد و این شرکت مدعی است که Ameca بهترین ربات برای تعامل با انسان ها می باشد. از آنجایی که این ربات از بسیاری حالات نزدیک به چهره انسان برخوردار است که ممکن است دیدن آن برای بسیاری از افراد ترسناک به نظر بیاید.
این ربات فعلا قادر به راه رفتن نیست .
ربات Ameca به خاطر چهره طبیعی که دارد خیلی زود با افراد ارتباط برقرار می کند. چند مورد از حرکت هایی که این ربات می تواند انجام دهد:
– ژست های واقع گرایانه به خود بگیرد
– چشمک بزند
– تعجب کند
– بینی خود را بخاراند
– بترسد
– لبخند بزند

ربات انسان نما

Ameca از سیستم عامل اختصاصی Tritium استفاده می کند و به عنوان یک پلتفرم ابری برای آزمایش هوش مصنوعی و یادگیری ماشین ساخته شده است.

نکته جذاب و قابل توجه این ربات این است که می توانید در صورت نیاز فقط از یک سر یا یک دست آن استفاده کنید؛ به عبارت دیگر طراحی ماژولار دارد.
شرکت Engineered Art قرار است Ameca را در رویداد CES 2022 به نمایش بگذارد. این رویداد در ژانویه 2022 مصادف با 15 تا 18 دی ماه برگزار خواهد شد.

منتقدان و هواداران هوش مصنوعی بر سر یک چیز توافق دارند: انفجار هوش مصنوعی دنیا را فراتر از تصور تغییر خواهد داد. برخی از دانشمندان و محققان عرصه علم، خواستار مقرراتی برای کنترل هوش مصنوعی هستند تا ایمنی انسان را تضمین کنند.اما آیا می توان این کار را عملی کرد یا خواه ناخواه انسان به سمت هوش مصنوعی خواهد رفت.