هنوز مدت زیادی از معرفی نسل دوازدهم اینتل موسوم به Alder Lake نگذشته که این شرکت تصمیم گرفته تا نسل سیزدهم پردازنده های خود را با نام Raptor lake معرفی کند. ظاهرا این کمپانی می‌خواهد این پردازنده‌ها را در فصل سوم 2022 برای رقابت با تراشه‌های رایزن 7000 شرکت AMD معرفی کند.

شرکت اینتل نسل سیزدهم پردازنده های خود را با معرفی یک نمونه آزمایشی با 24 هسته و 32 رشته پردازشی آغاز کرد. این پردازنده از معماری هیبریدی جدید اینتل (هسته ها E و P) استفاده می کند.
پزدازنده های نسل سیزدهم اینتل
پردازنده‌های Raptor Lake مانند نسل کنونی با فناوری ساخت 7 نانومتری اینتل تولید می‌شوند. تیم آبی همچنین تایید کرد که پردازنده‌های نسل 13 با سوکت LGA1700 سازگار خواهد بود و نیازی به تراشه‌ی جدید نیست. البته اینتل از نیاز به بروزرسانی BIOS برای شناخت این پردازنده‌ها حرفی نزد. از سوی دیگر می‌توان اطمینان داشت که پردازنده‌های Raptor Lake از حافظه‌های رم DDR5 هم پشتیبانی می‌کنند.
پردازنده‌های نسل سیزده Raptor Lake اینتل احتمالاً تا 55 درصد حافظه کش بیشتری از نسل دوازده دارند . نسل سیزدهم پردازنده‌های شرکت اینتل با نام Raptor Lake در نیمه دوم سال 2022 معرفی و عرضه خواهند شد، اما هنوز زمان دقیق مراسم رونمایی این محصولات مشخص نیست. البته می‌توان انتظار داشت اینتل در زمانی نزدیک به تاریخ معرفی پردازنده‌های AMD Ryzen 7000 (سری Raphael با معماری Zen4) از CPUهای جدید خود رونمایی کند.